|
|
|
IDÉN MED VÅRT FÖRETAGSNAMN |
|
|
|
Det av oss påhittade företagsnamnet och ordbilden kan ge associationer
till ordet presentera. Det har en undersökning som vi gjorde i samband med designen av PREZEND:s logotyp visat, och det var mycket glädjande eftersom det var just den idén och huvudsakliga tanke som vi faktiskt hade när vi valde namnet; de tjänster som vi erbjuder kretsar kring olika typer av presentationer.
En annan tanke som vi hade – och fick stöd för i undersökningen – är att
PRE ska kunna stå för orden före/innan och att ZEND ska kunna stå för orden
send/skicka. Vår avsedda poäng är: Vi kommer in som en informations-
designande mellanhand när den egentliga avsändaren – uppdragsgivaren – behöver få ett budskap förädlat inför tryck eller webbpublicering. Eventuellt kan vi också tänka oss uppdelningen PREZ och END. Poäng: Mot de slutliga tryckpressarna med företaget PREZEND:s hjälp. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Webbproduktion & design: © 2007–2015 PREZEND
kontakt@prezend.se, 070-590 09 54 |
|